Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Analyzing and selecting tasks for mathematics teaching: a heuristic

Gómez, Pedro; González, María José (2009). Analyzing and selecting tasks for mathematics teaching: a heuristic. En Lerman, S.; Davis, B. (Eds.), Mathematical action & structures of noticing: Studies on John Mason's Contribution to Mathematics Education (pp. 179-188). Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers.

[img]
Vista Previa
PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

371Kb

Resumen

In planning units and lessons every day, teachers face the problem of designing a sequence of activities to promote learning. In particular, they are expected to foster the development of learning goals in their students. Based on the idea of learning path of a task, we describe a heuristic procedure to enable teachers to characterize a learning goal in terms of its cognitive requirements and to analyze and select tasks based on this characterization. We then present an example of how a group of future teachers used this heuristic in a preservice teachers training course and discuss its contributions and constraints.

Tipo de Registro:Capítulo o Sección de un Libro
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor
06. Aprendizaje > Cognición
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Objetivos
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:429
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:09 Sep 2009 04:26
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jun 2017 02:53
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario