Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers' learning from a sociocultural perspective

Gómez, Pedro (2009). Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers' learning from a sociocultural perspective. PNA, 3(4), pp. 157-68 .

[img]
Vista Previa
PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

993Kb

Resumen

This paper describes a methodological procedure for characterizing mathematics preservice teachersÕ learning from a sociocultural perspective. The procedure involves interpreting some aspects of WengerÕs theory of social learning, adapting them to preservice teacher training, and making this adaptation operational for coding and analyzing audio recordings of a group of preservice teachers working at home. An example of a research result obtained using this procedure is presented.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías
06. Aprendizaje
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Estudios de posgrado
Código ID:430
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:31 Ago 2009 10:45
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Nov 2010 03:44
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario