Gómez, Pedro (2009). Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers' learning from a sociocultural perspective. PNA, 3(4), pp. 157-68 .
![]()
| PDF Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 993Kb |
Resumen
This paper describes a methodological procedure for characterizing mathematics preservice teachersÕ learning from a sociocultural perspective. The procedure involves interpreting some aspects of WengerÕs theory of social learning, adapting them to preservice teacher training, and making this adaptation operational for coding and analyzing audio recordings of a group of preservice teachers working at home. An example of a research result obtained using this procedure is presented.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías 06. Aprendizaje 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Estudios de posgrado |
Código ID: | 430 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 31 Ago 2009 10:45 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Nov 2010 03:44 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento