Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Enriching Arithmetic Learning by Promoting Relational Thinking

Molina, Marta; Castro, Encarnación; Ambrose, Rebecca (2005). Enriching Arithmetic Learning by Promoting Relational Thinking. The International Journal of Learning, 12(5), 265 Ð 270 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

172Kb

Resumen

Following the Early Algebra proposal of integrating algebraic thinking in elementary mathematics, we focus our attention on the development of relational thinking within arithmetic contexts. This thinking encourages exploring relations between numbers and between operations promoting a meaningful learning of Arithmetic and the development of a good foundation for the formal study of Algebra. In this document we present data from a study of third grade students who developed relational thinking in the context of discussions about number sentences.

Tipo de Registro:Artículo
Términos Temporales (Editor):Pensamiento relacional Primaria, Arimética, Early-Algebra
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:551
Depositado Por:Marta Molina
Depositado En:18 Abr 2010 23:46
Fecha de Modificación Más Reciente:01 Nov 2010 00:13
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario