Didactical analysis and planning of school tasks in preservice mathematics teacher training
Tipo de documento
Autores
Lista de autores
Gómez, Pedro y Rico, Luis
Resumen
In this paper, we propose the didactical analysis as a tool to assist future secondary mathematics teachers in their analysis of mathematics content in order to plan, implement, and assess teaching and learning tasks in class. We propose a conceptual structure that supports the curriculum design of a methods course and present the elements composing the didactical knowledge that we expect preservice teachers to develop in such course.
Fecha
2002
Tipo de fecha
Estado publicación
Términos clave
Enfoque
Nivel educativo
Educación media, bachillerato, secundaria superior (16 a 18 años) | Educación secundaria básica (12 a 16 años) | Educación técnica, educación vocacional, formación profesional
Idioma
Revisado por pares
Formato del archivo
Editores (capítulo)
Bryant, R. L. | Mewborn, D. S. | Nooney, K. | White, D. Y. | Wiegel, H. G.
Lista de editores (capitulo)
Mewborn, D. S., White, D. Y., Wiegel, H. G., Bryant, R. L. y Nooney, K.
Título del libro
Proceedings of the twenty-fourth annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3)
Editorial (capítulo)
ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education
Lugar (capítulo)
Rango páginas (capítulo)
1214-1217
Dirección de correo electrónico de contacto
argeifontes@gmail.com