Learning to prove: enculturation or…?
Tipo de documento
Autores
Camargo-Uribe, Leonor | Echeverry, Armando | Molina, Óscar | Perry, Patricia | Samper, Carmen
Lista de autores
Perry, Patricia, Samper, Carmen, Camargo-Uribe, Leonor, Molina, Óscar y Echeverry, Armando
Resumen
Empirical evidence coming from a curriculum innovation experience that we have been implementing in the Universidad Pedagógica Nacional (Colombia), in a plane geometry course for secondary mathematics pre-service teachers, allows us to affirm that learning to prove, more than enculturation into mathematicians’ practices, is participation in proving activity within the community of mathematical discourse.
Fecha
2009
Tipo de fecha
Estado publicación
Términos clave
Procesos de justificación | Situado sociocultural | Teoría social del aprendizaje
Enfoque
Idioma
Revisado por pares
Formato del archivo
Editores (capítulo)
De-Villiers, Michael | Hanna, Gila | Hsieh, Feng-Jui | Lin, Fou-Lai
Lista de editores (capitulo)
Lin, Fou-Lai, Hsieh, Feng-Jui, Hanna, Gila y De-Villiers, Michael
Título del libro
Proceedings of the ICMI Study 19 Conference: Proof and proving in mathematics education
Editorial (capítulo)
Lugar (capítulo)
Rango páginas (capítulo)
124-129
ISBN (capítulo)
Dirección de correo electrónico de contacto
pperryc@yahoo.com.mx
Cantidad de páginas
291