Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Complex Argumentation in Elementary School

Cervantes-Barraza, Jonathan; Cabañas-Sánchez, Guadalupe; Reid, David (2019). Complex Argumentation in Elementary School. PNA, 13(4), pp. 221-246 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

3312Kb

Resumen

This paper describes a study of mathematical argumentation in primary school. The principal aim is to explore the nature of complex argumentation at a structural level. The context of the study was a teaching experiment involving nine tasks that promoted argumentation among fifth graders. We use the framework and method of reconstructing complex argumentation in the classroom proposed by Knipping (2008). The findings show that complex argumentation at a structural level in the context of refuting conclusions is characterized by a source-like structure with the addition of a new refutation argument element.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Experimento de enseñanza
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:14249
Depositado Por:José Antonio Fernández-Plaza
Depositado En:30 Oct 2019 16:12
Fecha de Modificación Más Reciente:30 Oct 2019 16:12
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario