Cervantes-Barraza, Jonathan; Cabañas-Sánchez, Guadalupe; Reid, David (2019). Complex Argumentation in Elementary School. PNA, 13(4), pp. 221-246 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 3312Kb |
Resumen
This paper describes a study of mathematical argumentation in primary school. The principal aim is to explore the nature of complex argumentation at a structural level. The context of the study was a teaching experiment involving nine tasks that promoted argumentation among fifth graders. We use the framework and method of reconstructing complex argumentation in the classroom proposed by Knipping (2008). The findings show that complex argumentation at a structural level in the context of refuting conclusions is characterized by a source-like structure with the addition of a new refutation argument element.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Experimento de enseñanza |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 14249 |
Depositado Por: | José Antonio Fernández-Plaza |
Depositado En: | 30 Oct 2019 16:12 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 30 Oct 2019 16:12 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento