Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Didactical reflections about some proofs of the pythagorean proposition

Cañadas, María C.; Castro, Encarnación; Gómez, Pedro (2002). Didactical reflections about some proofs of the pythagorean proposition. En Cockburn, A. D.; Nardi, E. (Eds.), Proceedings of the 26th Conference of the International group for the Psychology of Mathematics Education. (pp. 177-184). Norwich: University of East Anglia.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

1432Kb

Resumen

This theoretical paper presents some dimensions considered in the literature to analyze proof in the teaching and learning of mathematics. In order to show how different types of proofs can be used with students of different levels, we use these dimensions to analyze four proofs of the Pythagorean proposition.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación
13. Matemáticas escolares > Geometría > Teoremas
13. Matemáticas escolares > Geometría > Geometría euclídea
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:256
Depositado Por:M. C. Cañadas
Depositado En:08 Sep 2009 11:02
Fecha de Modificación Más Reciente:15 Oct 2016 11:46
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario