Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Collaborative work in mathematics teacher education

Silva Gumiero, Bárbara; Pazuch, Vinícius (2019). Collaborative work in mathematics teacher education. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 12(3), pp. 275-283 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

833Kb

URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index

Resumen

Collaborative work improves teacher education through the interaction between people, narrowing the distance between university and schools and between researchers and preservice or in-service teachers. This systematic literature review included works published in databases like Scielo, ERIC, PsycINFO, Web of Science, and MathEduc. In total, 12 papers were reviewed to identify which factors present in collaborative environments favor the formation of teaching processes in Mathematics Education. The results show that class planning, teaching practices, and knowledge production provide a contribution to mathematics teacher education.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:30696
Depositado Por:Monitor Funes 5
Depositado En:09 Ago 2022 13:11
Fecha de Modificación Más Reciente:09 Ago 2022 13:11
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario