Silva Gumiero, Bárbara; Pazuch, Vinícius (2019). Collaborative work in mathematics teacher education. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 12(3), pp. 275-283 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 833Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
Collaborative work improves teacher education through the interaction between people, narrowing the distance between university and schools and between researchers and preservice or in-service teachers. This systematic literature review included works published in databases like Scielo, ERIC, PsycINFO, Web of Science, and MathEduc. In total, 12 papers were reviewed to identify which factors present in collaborative environments favor the formation of teaching processes in Mathematics Education. The results show that class planning, teaching practices, and knowledge production provide a contribution to mathematics teacher education.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 30696 |
Depositado Por: | Monitor Funes 5 |
Depositado En: | 09 Ago 2022 13:11 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 09 Ago 2022 13:11 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento