Gómez, Pedro; Rico, Luis (2005). Learning in secondary preservice teacher education from the communities of practice perspective. Comunicación presentada en The Fifteenth ICMI Study (2005). Águas de Lindóia.
| PDF - Presentación Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 142Kb |
Resumen
On the basis of a study of a group of mathematics preservice teachers working at home developing the tasks for a methods course, we discuss the implications of introducing the communities of practice perspective in mathematics teacher education. We argue that learning as a social practice should be valued in this context and we identify some of the issues involved in designing and implementing teacher training programs based on this conceptual framework.
Tipo de Registro: | Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación) |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje 05. Profesor > Formación de profesores |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Formación Profesional |
Código ID: | 383 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 19 Sep 2009 09:09 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Nov 2016 17:22 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento