Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Learning in secondary preservice teacher education from the communities of practice perspective

Gómez, Pedro; Rico, Luis (2005). Learning in secondary preservice teacher education from the communities of practice perspective. Comunicación presentada en The Fifteenth ICMI Study (2005). Águas de Lindóia.

[img]
Vista Previa
PDF - Presentación
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

142Kb

Resumen

On the basis of a study of a group of mathematics preservice teachers working at home developing the tasks for a methods course, we discuss the implications of introducing the communities of practice perspective in mathematics teacher education. We argue that learning as a social practice should be valued in this context and we identify some of the issues involved in designing and implementing teacher training programs based on this conceptual framework.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación)
Términos clave:06. Aprendizaje
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
05. Profesor > Formación de profesores
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Formación Profesional
Código ID:383
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:19 Sep 2009 09:09
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 17:22
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario