Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers learning from a socio-cultural perspective

Gómez, Pedro (2008). Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers learning from a socio-cultural perspective. En Matos, J. F.; Valero, P.; Yasukawa, K. (Eds.), Proceedings of the Fifth International Mathematics Education and Society Conference (pp. 283-292). Algarve: Centro de Investiga¸ cão em Educa¸ cão, Universidade de Lisboa Ð Department of Education, Learning and Philosophy, Aalborg University.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

839Kb

Resumen

This paper describes a methodological procedure for characterizing preservice teachers learning from a sociocultural perspective. The procedure involves interpreting some aspects of Wengers theory of social learning, adapting them to the preservice teacher training, and making this adaptation operational for coding and analysing audio recordings of a group of preservice teachers working at home. An example of a research result obtained using this procedure is presented.

Tipo de Registro:Capítulo o Sección de un Libro
Términos Temporales (Editor):Metodología
Términos clave:06. Aprendizaje
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Sociología
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
05. Profesor > Formación de profesores
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:419
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:07 Sep 2009 19:15
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Nov 2010 03:44
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario