Gómez, Pedro (2008). Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers learning from a socio-cultural perspective. En Matos, J. F.; Valero, P.; Yasukawa, K. (Eds.), Proceedings of the Fifth International Mathematics Education and Society Conference (pp. 283-292). Algarve: Centro de Investiga¸ cão em Educa¸ cão, Universidade de Lisboa Ð Department of Education, Learning and Philosophy, Aalborg University.
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 839Kb |
Resumen
This paper describes a methodological procedure for characterizing preservice teachers learning from a sociocultural perspective. The procedure involves interpreting some aspects of Wengers theory of social learning, adapting them to the preservice teacher training, and making this adaptation operational for coding and analysing audio recordings of a group of preservice teachers working at home. An example of a research result obtained using this procedure is presented.
Tipo de Registro: | Capítulo o Sección de un Libro |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Metodología |
Términos clave: | 06. Aprendizaje 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Sociología 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural 05. Profesor > Formación de profesores |
Nivel Educativo: | Formación Profesional |
Código ID: | 419 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 07 Sep 2009 19:15 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Nov 2010 03:44 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento