Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Teacher semiotic mediation and student meaning-making: A Peircean perspective

Perry, Patricia; Camargo, Leonor; Samper, Carmen; Sáenz-Ludlow, Adalira (2014). Teacher semiotic mediation and student meaning-making: A Peircean perspective. En Liljedahl, , Peter; Oesterle, Susan; Nicol, Cynthia; Allan, Darien (Eds.), Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (pp. 409-416). Vancouver, Canada: PME.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

627Kb

Resumen

To interpret in detail the meaning-making in the classroom and the corresponding teacher semiotic mediation, we have resorted to Peirce’s triadic sign theory, interpreted by Sáenz-Ludlow and Zellweger. We present an example of the use of a few elements of that theory in the analysis of a classroom episode in which meaning is constructed with the teacher’s semiotic mediation.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores)
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Paradigmas de investigación > Interpretativo
14. Matemáticas superiores
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos)
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:4972
Depositado Por:Patricia Inés Perry
Depositado En:30 Ago 2014 01:46
Fecha de Modificación Más Reciente:30 Ago 2014 01:46
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario