Samper, Carmen; Perry, Patricia; Camargo, Leonor; Echeverry, Armando; Molina, Óscar (2010). Conditional propositions: Problematic performances and didactic strategies. En Pinto, Márcia; Kawasaki, Teresinha (Eds.), Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 129-136). Belo Horizonte, Brazil: PME.
![]() | PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 5Mb |
Resumen
We share some results obtained from a teaching experiment, where the role of the use of dynamic geometry is important, designed to help students overcome some problematic performances related to the use and comprehension of conditional propositions aspect tha affects learning to prove. We describe four strategies designed to aid students to deal with the problematic performances, the instrument used to determine efficiency of the didactic strategies and report our findings.
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > _Otros temas de matemáticas escolares > Lógica 07. Enseñanza 07. Enseñanza > _Otro (enseñanza) 06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades |
Nivel Educativo: | Formación Profesional |
Código ID: | 4981 |
Depositado Por: | Patricia Inés Perry |
Depositado En: | 30 Ago 2014 01:39 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 30 Ago 2014 01:39 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento