Conditional propositions: Problematic performances and didactic strategies
Tipo de documento
Autores
Camargo-Uribe, Leonor | Echeverry, Armando | Molina, Óscar | Perry, Patricia | Samper, Carmen
Lista de autores
Samper, Carmen, Perry, Patricia, Camargo-Uribe, Leonor, Echeverry, Armando y Molina, Óscar
Resumen
We share some results obtained from a teaching experiment, where the role of the use of dynamic geometry is important, designed to help students overcome some problematic performances related to the use and comprehension of conditional propositions aspect tha affects learning to prove. We describe four strategies designed to aid students to deal with the problematic performances, the instrument used to determine efficiency of the didactic strategies and report our findings.
Fecha
2010
Tipo de fecha
Estado publicación
Términos clave
Dificultades | Enseñanza | Lógica matemática | Otro (enseñanza)
Enfoque
Idioma
Revisado por pares
Formato del archivo
Título libro actas
Editores (actas)
Lista de editores (actas)
Pinto, Márcia y Kawasaki, Teresinha
Editorial (actas)
Lugar (actas)
Rango páginas (actas)
129-136
Dirección de correo electrónico de contacto
pperryc@yahoo.com.mx
Documentos relacionados
La mirada profesional al razonamiento proporcional y algebraico en la práctica estadística
- Gea, María Magdalena, Hernández, Luis Armando
- Aprendizaje, Contenido, Ejercicios rutinarios, Formativos, Funcional, Fundamentos de Educación Matemática, Incertidumbre y datos, Otro (estadística), Transversales
- Educación primaria, escuela elemental (6 a 12 años), Educación secundaria básica (12 a 16 años), Todos los niveles educativos