Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Conditional propositions: Problematic performances and didactic strategies

Samper, Carmen; Perry, Patricia; Camargo, Leonor; Echeverry, Armando; Molina, Óscar (2010). Conditional propositions: Problematic performances and didactic strategies. En Pinto, Márcia; Kawasaki, Teresinha (Eds.), Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 129-136). Belo Horizonte, Brazil: PME.

[img]PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

5Mb

Resumen

We share some results obtained from a teaching experiment, where the role of the use of dynamic geometry is important, designed to help students overcome some problematic performances related to the use and comprehension of conditional propositions aspect tha affects learning to prove. We describe four strategies designed to aid students to deal with the problematic performances, the instrument used to determine efficiency of the didactic strategies and report our findings.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:13. Matemáticas escolares > _Otros temas de matemáticas escolares > Lógica
07. Enseñanza
07. Enseñanza > _Otro (enseñanza)
06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:4981
Depositado Por:Patricia Inés Perry
Depositado En:30 Ago 2014 01:39
Fecha de Modificación Más Reciente:30 Ago 2014 01:39
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario