Molina, Marta; Ambrose, Rebecca (2008). From an operational to a relational conception of the equal sign. Thirds graders' developing algebraic thinking. Focus on Learning Problems in Mathematics, 30(1), pp. 61-80 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 1214Kb |
Resumen
We describe a teaching experiment about third grade students« understanding of the equal sign and their initial forays into analyzing expressions. We used true/false and open number sentences in forms unfamiliar to the students to cause students to reconsider their conceptions of the equal sign. Our results suggest a sequence of three stages in the evolution of students' understanding of the equal sign with students progressing from a procedural/computational perspective to an analytic perspective. Our data show that as students deepened their conceptions about the equal sign they began to analyze expressions in ways that promoted algebraic thinking. We describe the essential elements of instruction that advanced this learning.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos Temporales (Editor): | Pensamiento algebraico, Pensamiento relacional, Igualdades numéricas, Early-algebra, Signo igual, Sentencias numéricas |
Términos clave: | Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Experimento de enseñanza 13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Simbólico 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 550 |
Depositado Por: | Marta Molina |
Depositado En: | 20 Abr 2010 01:21 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 25 Oct 2010 13:08 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento