Radford, Luis (2010). Layers of generality and types of generalization in pattern activities. PNA, 4(2), pp. 37-62 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 1538Kb |
Resumen
Pattern generalization is considered one of the prominent routes for in-troducing students to algebra. However, not all generalizations are al-gebraic. In the use of pattern generalization as a route to algebra, we —teachers and educators— thus have to remain vigilant in order not to confound algebraic generalizations with other forms of dealing with the general. But how to distinguish between algebraic and non-algebraic generalizations? On epistemological and semiotic grounds, in this arti-cle I suggest a characterization of algebraic generalizations. This char-acterization helps to bring about a typology of algebraic and arithmetic generalizations. The typology is illustrated with classroom examples.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Semiótica 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización 13. Matemáticas escolares > Números 13. Matemáticas escolares > Álgebra |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 609 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 02 Ene 2010 07:14 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 30 Oct 2016 10:04 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento