Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Ontological beliefs and their impact on teaching elementary geometry

Girnat, Boris (2011). Ontological beliefs and their impact on teaching elementary geometry. PNA, 5(2), pp. 37-48 .

[img]
Vista Previa
PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

670Kb

URL Oficial: http://www.pna.es

Resumen

This paper proposes a conceptual framework to classify ontological beliefs on elementary geometry. As a first application, this framework is used to interpret nine interviews taken from secondary school teachers. The interpretation leads to the following results: (a) the ontological beliefs vary in a broad range, denying the assumption that a similar education provokes analogue opinions; and (b) ontological beliefs have a remarkable influence on the standards of proofs and on the epistemological status of theorems, and also on the role of drawing, constructions and their descriptions, media, and model building processes.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Geometría
06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Creencia
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:924
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:20 Nov 2010 06:02
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 17:40
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario