Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Learning to prove: enculturation or…?

Perry, Patricia; Samper, Carmen; Camargo, Leonor; Molina, Óscar; Echeverry, Armando (2009). Learning to prove: enculturation or…? En Lin, Fou-Lai; Hsieh, Feng-Jui; Hanna, Gila; de Villiers, Michael (Eds.), Proceedings of the ICMI Study 19 Conference: Proof and proving in mathematics education (pp. 124-129). Taipei, Taiwan: National Taiwan Normal University.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Enviada a Revisión
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

66Kb

Resumen

Empirical evidence coming from a curriculum innovation experience that we have been implementing in the Universidad Pedagógica Nacional (Colombia), in a plane geometry course for secondary mathematics pre-service teachers, allows us to affirm that learning to prove, more than enculturation into mathematicians’ practices, is participation in proving activity within the community of mathematical discourse.

Tipo de Registro:Capítulo o Sección de un Libro
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:925
Depositado Por:Patricia Inés Perry
Depositado En:21 Nov 2010 00:36
Fecha de Modificación Más Reciente:06 Dic 2010 16:38
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario