Perry, Patricia; Samper, Carmen; Camargo, Leonor; Molina, Óscar; Echeverry, Armando (2009). Learning to prove: enculturation or…? En Lin, Fou-Lai; Hsieh, Feng-Jui; Hanna, Gila; de Villiers, Michael (Eds.), Proceedings of the ICMI Study 19 Conference: Proof and proving in mathematics education (pp. 124-129). Taipei, Taiwan: National Taiwan Normal University.
![]()
| PDF - Versión Enviada a Revisión Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 66Kb |
Resumen
Empirical evidence coming from a curriculum innovation experience that we have been implementing in the Universidad Pedagógica Nacional (Colombia), in a plane geometry course for secondary mathematics pre-service teachers, allows us to affirm that learning to prove, more than enculturation into mathematicians’ practices, is participation in proving activity within the community of mathematical discourse.
Tipo de Registro: | Capítulo o Sección de un Libro |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 925 |
Depositado Por: | Patricia Inés Perry |
Depositado En: | 21 Nov 2010 00:36 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Dic 2010 16:38 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento