Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Assigning mathematics tasks versus providing pre-fabricated mathematics in order to support learning to prove

Perry, Patricia; Camargo, Leonor; Samper, Carmen; Molina, Óscar; Echeverry, Armando (2009). Assigning mathematics tasks versus providing pre-fabricated mathematics in order to support learning to prove. En Lin, Fou-Lai; Hsieh, Feng-Jui; Hanna , Gila; de Villiers, Michael (Eds.), Proceedings of the ICMI Study 19 Conference: Proof and proving in mathematics education (pp. 130-135). Taipei, Taiwan: National Taiwan Normal University.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

63Kb

Resumen

We present types of mathematics tasks that we propose to our students —future high school mathematics teachers— in a geometry course whose objective is learning to prove and whose enterprise is collectively building an axiomatic system for a portion of plane geometry. We pursue the achievement of the course objective by involving students in different types of tasks instead of providing them with pre-fabricated mathematics.

Tipo de Registro:Capítulo o Sección de un Libro
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación
14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores)
07. Enseñanza > Planificación del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:926
Depositado Por:Patricia Inés Perry
Depositado En:21 Nov 2010 00:32
Fecha de Modificación Más Reciente:22 Nov 2010 00:05
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario