Perry, Patricia; Camargo, Leonor; Samper, Carmen; Molina, Óscar; Echeverry, Armando (2009). Assigning mathematics tasks versus providing pre-fabricated mathematics in order to support learning to prove. En Lin, Fou-Lai; Hsieh, Feng-Jui; Hanna , Gila; de Villiers, Michael (Eds.), Proceedings of the ICMI Study 19 Conference: Proof and proving in mathematics education (pp. 130-135). Taipei, Taiwan: National Taiwan Normal University.
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 63Kb |
Resumen
We present types of mathematics tasks that we propose to our students —future high school mathematics teachers— in a geometry course whose objective is learning to prove and whose enterprise is collectively building an axiomatic system for a portion of plane geometry. We pursue the achievement of the course objective by involving students in different types of tasks instead of providing them with pre-fabricated mathematics.
Tipo de Registro: | Capítulo o Sección de un Libro |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación 14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores) 07. Enseñanza > Planificación del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 926 |
Depositado Por: | Patricia Inés Perry |
Depositado En: | 21 Nov 2010 00:32 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 22 Nov 2010 00:05 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento