An online course to teach ATD research praxeologies: the ICMI awardees multimedia online resources
Tipo de documento
Autores
Lista de autores
Bessot, Annie, Bosch, Marianna y Dorier, Jean-Luc
Resumen
We present some of the main elements of a project of Multimedia Online Resource addressed to international researchers willing to be initiated in the ATD. The project was launched by the executive committee of the International Commission on Mathematical Instruction (ICMI) to produce some material related to each Felix Klein and Hans Freudenthal medals awardees.
Fecha
2020
Tipo de fecha
Estado publicación
Términos clave
Asociaciones | Desarrollo del profesor | Gestión de aula | Reflexión sobre la enseñanza | Virtual
Enfoque
Nivel educativo
Educación superior, formación de pregrado, formación de grado | Formación en posgrado
Idioma
Revisado por pares
Formato del archivo
Referencias
Chevallard, Y. Introducing the Anthropological Theory of the Didactic: An Attempt at a Principled Approach. Lecture at Osaka University, (October 2016, 10th), 2017. Bosch, M. Doing research within the anthropological theory of the didactic: the case of school algebra. In: Selected regular lectures from the 12th International Congress on Mathematical Education, Springer International Publishing, Switzerland, p. 51-69, 2015. Kim, S. Les besoins mathématiques des non-mathématiciens : quel destin institutionnel et social ? : études d'écologie et d'économie didactiques des connaissances mathématiques. Thèse de doctorat. Aix-Marseille Université, France, 2015. Ruiz-Olarría, A. La formación matemático-didáctica del profesorado de secundaria: De las matemáticas por enseñar a las matemáticas para la enseñanza. Tesis doctoral. Universidad Autónoma de Madrid, 2015.