Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers learning from a socio-cultural perspective
Tipo de documento
Autores
Lista de autores
Gómez, Pedro
Resumen
This paper describes a methodological procedure for characterizing preservice teachers learning from a sociocultural perspective. The procedure involves interpreting some aspects of Wengers theory of social learning, adapting them to the preservice teacher training, and making this adaptation operational for coding and analysing audio recordings of a group of preservice teachers working at home. An example of a research result obtained using this procedure is presented.
Fecha
2008
Tipo de fecha
Estado publicación
Términos clave
Aprendizaje | Formación | Inicial | Situado sociocultural | Sociología
Enfoque
Idioma
Revisado por pares
Formato del archivo
Editores (capítulo)
Lista de editores (capitulo)
Matos, J. F., Valero, Paola y Yasukawa, K.
Título del libro
Proceedings of the Fifth International Mathematics Education and Society Conference
Editorial (capítulo)
Lugar (capítulo)
Rango páginas (capítulo)
283-292
Dirección de correo electrónico de contacto
argeifontes@gmail.com
Documentos relacionados
Foro EMAD 2023: Sesión de preguntas y respuestas del panel 2
- Deulofeu, Jordi, Mejía, Juan Pablo, Villa-Ochoa, Jhony
- Aprendizaje, Cognición, Contenido, Enseñanza
- Educación media bachillerato secundaria superior (16 a 18 años), Educación primaria escuela elemental (6 a 12 años), Educación secundaria básica (12 a 16 años), Educación superior formación de pregrado formación de grado, Todos los niveles educativos