Pinto, Eder; Cañadas, María C. (2017). Functional thinking and generalisation in third year of primary school. En Dooley, Thèrèse; Gueudet, Ghislaine (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 472-479). Dublin, Irlanda: ERME.
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 579Kb |
Resumen
This paper focuses on functional thinking as an approximation to algebraic thinking in third-year primary-school students. It describes a study with a class group of 24 Spanish pupils displaying functional thinking to solve a contextualised problem, identifying the type of functional relationships distinguished by these students and the ability to generalise observed in some of them. It contains an analysis of the information collected in one questionnaire, which is part of a teaching experiment. The students distinguished two types of functional relationships, correspondence and covariation, predominantly the former. Three students generalised as well
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Experimento de enseñanza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Empírico 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización 13. Matemáticas escolares > Álgebra |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 12702 |
Depositado Por: | Eder Pinto |
Depositado En: | 06 Ene 2019 10:49 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Ene 2019 10:49 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento