Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Functional thinking and generalisation in third year of primary school

Pinto, Eder; Cañadas, María C. (2017). Functional thinking and generalisation in third year of primary school. En Dooley, Thèrèse; Gueudet, Ghislaine (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 472-479). Dublin, Irlanda: ERME.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

579Kb

Resumen

This paper focuses on functional thinking as an approximation to algebraic thinking in third-year primary-school students. It describes a study with a class group of 24 Spanish pupils displaying functional thinking to solve a contextualised problem, identifying the type of functional relationships distinguished by these students and the ability to generalise observed in some of them. It contains an analysis of the information collected in one questionnaire, which is part of a teaching experiment. The students distinguished two types of functional relationships, correspondence and covariation, predominantly the former. Three students generalised as well

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Experimento de enseñanza
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Empírico
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
13. Matemáticas escolares > Álgebra
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:12702
Depositado Por:Eder Pinto
Depositado En:06 Ene 2019 10:49
Fecha de Modificación Más Reciente:06 Ene 2019 10:49
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario