Oliveira, Rannyelly; Vieira, Francisco Régis (2019). An investigation of the bivariate complex Fibonacci polynomials supported in didactic engineering: an application of theory of didactics situations (TSD). Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 21(3), pp. 170-195 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 2958Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
A research cut will be presented in the Academic Master of the Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática (PGECM) of the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE). This research used Didactic Engineering with a focus on the Theory of Didactic Situations, evidencing epistemological, cognitive and didactic elements articulated among themselves. This made it possible to mobilize the student’s intuitive thinking towards inferential reasoning during the study of the Bivariate Complex Fibonacci Polynomials. Moreover, it had the purpose of inserting an epistemological conception in the teaching of History of Mathematics, considering that the research was applied in the course of Degree in Mathematics in the discipline of History of Mathematics.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Didáctica francesa 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones 14. Matemáticas superiores > Algebra (matemáticas superiores) |
Nivel Educativo: | Estudios de posgrado |
Código ID: | 28514 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 11:01 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 11:01 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento