Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Future Secondary Mathematics Teachers Training From a Functional Perspective

Gómez, Pedro; González, María José; Rico, Luis; Gil, Francisco; Lupiáñez, José Luis; Marín, Antonio; Moreno, María Francisca; Romero, Isabel (2008). Future Secondary Mathematics Teachers Training From a Functional Perspective. Comunicación presentada en ICME 11 Topic Study Group 29 (Julio 6 al 13, 2008). Monterrey, México.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Aceptada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

263Kb

Resumen

We describe a model that is being used in some Spanish universities for future secondary mathematics teachers training. This model is based on a functional view of students' learning, of how didactic knowledge is established on the basis of teachers' activities, and of how we see some mathematics education notions as conceptual and methodological tools with didactic purposes. This view gives rise to a procedure, didactic analysis, as a conceptualization of the teacher's activities needed for planning, implementing and assessing mathematics lessons. We present the general curriculum design of a methods course based on these ideas and procedures and mention some research results concerning the design and implementation of such courses.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación)
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Funcional
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:391
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:08 Sep 2009 22:38
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 17:14
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario