Gómez, Pedro; González, María José; Lupiáñez, José Luis; Rico, Luis (2008). Learning the notion of learning goal in an initial functional training program. En Cinvestav-UMSNH, I. (Ed.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 32 and PME-NA XXX (pp. 381-388). Morelia: CINVESTAV-UMSNH.
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 139Kb |
Resumen
In an initial functional teacher-training program, future teachers are expected to develop their competences for using mathematics education notions in order to analyze a mathematics school concept and use the information emerging from such analysis for the design and implementation of didactic units. In this paper we propose a set of conceptual and methodological tools for exploring and characterizing future teachers learning of those notions. These tools are based on the ideas of meaning, technical use, and practical use of a notion. We exemplify the use of these tools for the case of the notion of learning goal.
Tipo de Registro: | Capítulo o Sección de un Libro |
---|---|
Términos clave: | Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado 06. Aprendizaje ?? 3.11.5.4.3 ?? 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Semiótica 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Objetivos 05. Profesor > Formación de profesores |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 420 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 02 Sep 2009 23:53 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Dic 2010 10:52 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento