Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Conceptualizing and exploring mathematics future teachers' learning of didactic notions

Gómez, Pedro; González, María José (2009). Conceptualizing and exploring mathematics future teachers' learning of didactic notions. Indivisa, 12, pp. 223-235 .

[img]PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

651Kb

Resumen

Exploring how future teachers learn in a training program requires taking into account what they are expected to learn and what kind of learning opportunities they are exposed to in their learning. In this paper we focus our attention on training programs that expect future teachers to develop their competencies in using certain didactic notions for analyzing a mathematical topic. We propose three ideas -meaning, technical use and practical use- for exploring future teachers' learning.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor
06. Aprendizaje
05. Profesor > Formación de profesores
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:431
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:31 Ago 2009 06:01
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 17:13
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario