Gómez, Pedro; González, María José (2009). Conceptualizing and exploring mathematics future teachers' learning of didactic notions. Indivisa, 12, pp. 223-235 .
PDF Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 651Kb |
Resumen
Exploring how future teachers learn in a training program requires taking into account what they are expected to learn and what kind of learning opportunities they are exposed to in their learning. In this paper we focus our attention on training programs that expect future teachers to develop their competencies in using certain didactic notions for analyzing a mathematical topic. We propose three ideas -meaning, technical use and practical use- for exploring future teachers' learning.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor 06. Aprendizaje 05. Profesor > Formación de profesores 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 431 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 31 Ago 2009 06:01 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Nov 2016 17:13 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento